PCO vaststelling mei 2012
Geplaatst: 9 juli 2012, 14:12
Hallo,
Sinds januari ben ik gestopt met de pil. Na 4 maanden en 2 bloedproeven verder nog steeds geen maandstonden. Wel verschrikkelijke last van acne (precies terug in m'n puberteit en zelfs nog feller dan toen). Misschien wel ergens normaal na 10 jaar gebruik van de pil?
Half mei dan maar een afspraak met de gyni gemaakt. Natuurlijk komen dan de maandstonden in de laatste dag voordat ik naar de gyni moet erdoor
Bleek nadien een gewone natuurlijke lediging van de baarmoeder te zijn want ze kon de PCO heel goed vaststellen.
Ik heb nu een kuur met metformine voorgeschreven gekregen. De acne ging na de eerste week zo goed als weg. In de eerste week (1per dag) kon ik het goed verdragen. Bij het begin van de tweede week (2per dag) had ik serieus last van de nevenwerkingen. Maar na een week gingen deze ook weg.Sinds vorige week terug serieuze acne. Normaal zou ik m'n maandstonden deze week moeten krijgen maar eerst zien dan geloven.
Is er nog iemand gestart met metformine in de maand mei?
Els
Sinds januari ben ik gestopt met de pil. Na 4 maanden en 2 bloedproeven verder nog steeds geen maandstonden. Wel verschrikkelijke last van acne (precies terug in m'n puberteit en zelfs nog feller dan toen). Misschien wel ergens normaal na 10 jaar gebruik van de pil?
Half mei dan maar een afspraak met de gyni gemaakt. Natuurlijk komen dan de maandstonden in de laatste dag voordat ik naar de gyni moet erdoor
Bleek nadien een gewone natuurlijke lediging van de baarmoeder te zijn want ze kon de PCO heel goed vaststellen.
Ik heb nu een kuur met metformine voorgeschreven gekregen. De acne ging na de eerste week zo goed als weg. In de eerste week (1per dag) kon ik het goed verdragen. Bij het begin van de tweede week (2per dag) had ik serieus last van de nevenwerkingen. Maar na een week gingen deze ook weg.Sinds vorige week terug serieuze acne. Normaal zou ik m'n maandstonden deze week moeten krijgen maar eerst zien dan geloven.
Is er nog iemand gestart met metformine in de maand mei?
Els